Search:

Type: Posts; User: thefeedinghand

Page 1 of 3 1 2 3

Search: Search took 0.01 seconds.

  1. Replies
    7
    Views
    973

    Projects to make?

    It's summer time, and I feel the need to program something, I just can't come up with anything interesting (within my limits) to do. Can you give me some project recommendations to code? (not looking...
  2. Replies
    19
    Views
    2,332

    How about macs?, does bootcamp work well?

    How about macs?, does bootcamp work well?
  3. Replies
    19
    Views
    2,332

    Yeah, well, my budget is that high because the...

    Yeah, well, my budget is that high because the prices in my country are ridiculous. I could buy the laptop in Canada,although I'm kinda disappointed that there's a disparity in prices between the US...
  4. Replies
    19
    Views
    2,332

    Laptop recommendation

    I'm getting a laptop soon, it will be my first one so I have no clue on what brands are the best and which ones I should avoid (I'm avoiding all HP products since they tend to have a high defective...
  5. thanks for your answers, gentlemen. This will...

    thanks for your answers, gentlemen. This will help me.
  6. How can I check if a integer variable is overflowed?

    Before the program crashes, that is.. I have no clue how to do this. I'm adding values to a variable and I want to check before it overflows.
  7. lol, I know it's probably a pain to do when...

    lol, I know it's probably a pain to do when there's Java and C#
  8. What do you guys use to make GUIs in C++?

    On windows, that is.
  9. Replies
    15
    Views
    2,468

    Did you make sure you aren't getting out of...

    Did you make sure you aren't getting out of bounds on an array?
  10. Is there a way to install Mac OS on a PC?

    I've been kinda intrigued by the whole iPhone app development and I would like to try to mess with it but unfortunately dont have a mac and can't afford one either at this time. Is there any way to...
  11. Things a CS major/programmer need to know to be competent

    I was wondering what stuff do you guys think a CS major/programmer need to know to be competent overall, it can be either languages, concepts, algorithm stuff, math, etc...
  12. Anyone with Matlab, please help, this is urgent

    Does anyone has it installed? Please pm if you do, I just want you to run some code, please. Mods please leave this thread here just for today! this is urgent :C
  13. Replies
    1
    Views
    601

    Freeing memory question

    So I'm dealing with some linked lists and I was wondering if I have to free every node in the list or will just freeing the head of the list do the trick?
  14. Well, it's a school project, so I don't just...

    Well, it's a school project, so I don't just wanna post it here, you never know if there are classmates around these forums :) . But it seems like someone's helping me out, I'll come back if I need...
  15. Anyone with a Mac willing to compile a piece of code?

    Sorry for the double thread, but I need someone willing to help me compile my code to create a Mac executable, it's a short C++ program so it won't take long, if anyone's interested just say so and...
  16. yeah, the problem is that I don't own a mac...

    yeah, the problem is that I don't own a mac though, so I can't compile the mac version of my code
  17. Is there anyway that I can compile my code on Windows but it runs on Mac computers?

    So the thing is that we're using Macs on a class, but I only have a Windows PC, and my assignments need to run on these Macs...

    Is there any windows compiler or something that lets me run my C++...
  18. Replies
    12
    Views
    1,224

    Since you don't want reference variables maybe...

    Since you don't want reference variables maybe you could pass a struct with those 3 variables by value and return it to main
  19. Replies
    4
    Views
    6,771

    Practical C++ Programming is pretty good

    Practical C++ Programming is pretty good
  20. Replies
    5
    Views
    908

    Question regarding opening files

    I'm trying to open a file to overwrite data on it but I'm getting some errors, here's my code



    ifstream file("asdf.txt");
    fstream file2("qwerty.txt", fstream::trunc);

    if(!file)...
  21. oh sorry, didn't know there was a second edition...

    oh sorry, didn't know there was a second edition :P
  22. wow really? :P , it's the "second" most...

    wow really? :P , it's the "second" most recommended book in the site, according to the main page lol
  23. Doubt regarding C++ code in old textbooks

    I have this Practical C++ Programming book, and i think its from 1997, and there's a few code changes that won't compile in most compilers:

    First of all, the headers still have the .h extension...
  24. Replies
    8
    Views
    1,789

    so you wanna make the C version of the STL? :P

    so you wanna make the C version of the STL? :P
  25. Replies
    2
    Views
    3,144

    try these linked list problems (from stanford...

    try these linked list problems (from stanford university btw). They're challenging and fun

    Linked List Problems
Results 1 to 25 of 57
Page 1 of 3 1 2 3